我第一次翻譯英文歌曲,請多多指教。
這是Imagine Dragons 第三張專輯《Evolve》的Rise Up ,專輯裏的歌曲都挺勵志的。這首歌曲 算是專輯裏比較冷門的吧。
 
Imagine Dragons - Rise Up
[Verse 1 - 主歌 1]
I was hoping for an indication
我曾渴望得到指引
I was seeking higher elevation
我曾尋覓著成功
I've been shaken, waking in the night light
身體顫抖, 夜裏夢醒
I've been breaking, hiding from the spotlight

我曾窮困潦倒,在黑暗中躲藏
 
[Chorus - 副歌]
The more I stray the less I fear
一直的躲藏使我認清自己
And the more I reach the more I fade away
我得到的越多,越偏離社會主流
The darkness right in front of me
挑戰就在眼前
Oh it's calling out and I won't walk away
它在叫喚著我, 而我, 將不會後退
I would always open up the door
我會不斷努力嘗試
Always looking up at higher floors
不斷尋覓更高的成就
Want to see it all give me more (rise, rise up)
希望得到更多的成果
I was always up for the making changes
我會勇於作出改變
Walking down the street and meeting strangers
在人生的道路向前行,從別人身上學習
Flipping through my life turning pages (rise, rise up)
令人生過得更充實
 
[Verse 2 - 主歌 2]
Like a prayer that only needs a reason
像祈禱只需要一個理由
Like a hunter waiting for the season
像獵人等待狩獵的季節

I was there but I was always leaving
我之前一直逃避問題 (這裏講的應該是主唱Dan之前不敢面對自己的抑鬱病)
I believe it, that I was never breathing
我曾活像行屍走肉
 
[Bridge - 過門]
I'm bursting like the 4th of July 
現在的我就像國慶煙火般帶有力量和熱情   ( 註: 7月4日就是美國獨立紀念日)
So color me and blow me away
就讓風帶我飛起
I'm broken in the prime of my life
我曾在光輝年代犯錯
So embrace it and leave me to stray
接受失敗並繼續向前走
arrow
arrow
    文章標籤
    Imagine Dragons Evolve Rise Up
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 wilsonwong 的頭像
    wilsonwong

    wilson的部落格

    wilsonwong 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()